Известие

Collapse
No announcement yet.

Датчик разпределителен вал

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Датчик разпределителен вал

    Здравейте, колеги!
    Наскоро пусках тема с една 166-ца, която не пали (но само от време на време). Колата е 2,4 jtd, 140hp.
    Не наблюдавам някаква зависимост в случаите, в които не пали - в смисъл някой път е сутрин, при първо палене за деня, друг път е вечер (днес например при 4-то палене за деня). В колата има достатъчно нафта. Свещите са сменени преди 2 месеца. Вчера сменихме горивния филтър. Преди няколко седмици провериха помпата в резервоара. Също някаква грешка на разпределителния вал беше изчистена вчера и съмненията ми са, че този датчик може би е сдал багажа? Ако е така - може ли да не пали само от време на време, или изобщо няма да пали?
    Извинявам се за обяснението, но съм жена и може би половината неща не ги описвам правилно

  • #2
    В повечето случаи изчистването на грешката не е достатъчно ,защото тя се появява пак щом причината за проблема не е отстранена!Хубаво е да се закачи лаптоп в момента на палене и ако грешката я има,отговора е ясен!Аз съм със същия мотор,но първата задача ми беше като я купих,да си намеря диагностична програма и кабел!
    овчар

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от dragonman Покажи съобщение
      В повечето случаи изчистването на грешката не е достатъчно ,защото тя се появява пак щом причината за проблема не е отстранена!Хубаво е да се закачи лаптоп в момента на палене и ако грешката я има,отговора е ясен!Аз съм със същия мотор,но първата задача ми беше като я купих,да си намеря диагностична програма и кабел!
      Инсталирала съм си Multiecuscan и купих кабел, който уж беше за нея, всъщност ми връзва само ABS-a, за да свържа двигателя (ако го обяснявам правилно) ми трябвало друг кабел... EML или нещо подобно? Иначе точно това искам и аз да тествам сега - дали като изчистим грешката колата после ще запали, за да е ясно и да я карам да го сменят.

      Comment


      • #4
        Интерфейс (кабел) KKL USB с превключвател за MultiECUScan и др., това е кабела,като в зависимост какво свързваш се превключва!Продава го онлайн магазин Sklad 66!
        https://sklad66.com/cms/components/c...e=150&fileout=
        овчар

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dragonman Покажи съобщение
          Интерфейс (кабел) KKL USB с превключвател за MultiECUScan и др., това е кабела,като в зависимост какво свързваш се превключва!Продава го онлайн магазин Sklad 66!
          https://sklad66.com/cms/components/c...e=150&fileout=
          Уж точно това имам... Превключвам на различните пинчета и не се връзва, само на 2-то се връзва с ABS. Реших, че аз нещо бъркам. И тъй, като ето това пише директно в сайта на Multiecuscan за Алфа 166, 2,4JTD:
          Bosch EDC15 Diesel Injection (2.4) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KLELM
          Bosch EDC15C7 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9 8V, 2.4 10V) |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KLELM
          Bosch ABS 5.3 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1
          Bosch ABS 5.3 TC |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1
          Bosch ABS 5.7 VDC |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KLELM A1
          TRW Airbag MY97 |INFO|DTC|PRM| KL A2
          TRW Airbag MY99 |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A2
          Navigator/ICS Instrument Siemens |INFO|DTC| A1
          Valeo XENON headlamps |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KLELM A1
          И KLELM било за KKL/VagCom/OBDKey interface without adapter (unmodified) и съответно за ELM - реших, че явно аз с тоя кабел съм сбъркала и трябва да е кабел без превключвател. Сега се обърках Аз ли съм купила грешен кабел, или нещо не работи в програмата...

          Comment


          • #6
            Някъде имаше тема как да си преправиш сама кабела. Може и от тук: http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
            Last edited by smc; d.m.y г., 20:37.
            Alfa Romeo 166 3.2TI

            Comment


            • #7
              Кабелът с превключветеля от sklad66 си е добре, въпросът е, че конкретният може да е дефектен или да има нещо преправяно по диагностичния конектор на колата. Най-добре пробвай с този кабел на друга кола или с друг кабел на твоята.

              С ербег централата на позиция 3 свързва ли се?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от peteto2006 Покажи съобщение
                Здравейте, колеги!
                Наскоро пусках тема с една 166-ца, която не пали (но само от време на време). Колата е 2,4 jtd, 140hp.
                Не наблюдавам някаква зависимост в случаите, в които не пали - в смисъл някой път е сутрин, при първо палене за деня, друг път е вечер (днес например при 4-то палене за деня). В колата има достатъчно нафта. Свещите са сменени преди 2 месеца. Вчера сменихме горивния филтър. Преди няколко седмици провериха помпата в резервоара. Също някаква грешка на разпределителния вал беше изчистена вчера и съмненията ми са, че този датчик може би е сдал багажа? Ако е така - може ли да не пали само от време на време, или изобщо няма да пали?
                Извинявам се за обяснението, но съм жена и може би половината неща не ги описвам правилно
                Сменяй.
                Колкото по-рано прежалиш 100те лева за труд за смяната на този датчик, толкова по-малко ще се мъчиш.
                Същите ядове съм имал на 2.4 JTD и 1.9 JTDм с палене когато си пожелае и записана грешка фазов сензор, и двата пъти наистина беше той.
                1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
                  Сменяй.
                  Колкото по-рано прежалиш 100те лева за труд за смяната на този датчик, толкова по-малко ще се мъчиш.
                  Същите ядове съм имал на 2.4 JTD и 1.9 JTDм с палене когато си пожелае и записана грешка фазов сензор, и двата пъти наистина беше той.
                  Ти ще да си най-големия карък който познавам в този случай.
                  Сигурно статистиката е поне 200:1 (най-вероятно и много повече) в полза на коляновия вал, който и не е скъп за смяна. Ако трябва да се хвърля боб за сензори, то хем трябва да заложиш на огромната разлика в статистиката, хем и за цената, която трябва да се отдели за проба-грешка.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Ти ще да си най-големия карък който познавам .....
                    Познаваш и по-голям (ТИК) - сигурен съм


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Познаваш и по-голям (ТИК) - сигурен съм
                      Аа, не, там е друга категория карък. Като кОла и колА. Уж еднакви, ама с различно значение.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Ти ще да си най-големия карък който познавам в този случай.
                        Сигурно статистиката е поне 200:1 (най-вероятно и много повече) в полза на коляновия вал, който и не е скъп за смяна. Ако трябва да се хвърля боб за сензори, то хем трябва да заложиш на огромната разлика в статистиката, хем и за цената, която трябва да се отдели за проба-грешка.

                        Добре знаеш, че колата започва да гасне когато загрее при дефектен датчик КВ.
                        Включително бившата ти Либра.
                        Колегата не е споменал/а гаснене.
                        Всичко води към датчик РВ.
                        1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от peteto2006 Покажи съобщение
                          Здравейте, колеги!
                          Наскоро пусках тема с една 166-ца, която не пали (но само от време на време). Колата е 2,4 jtd, 140hp.
                          Не наблюдавам някаква зависимост в случаите, в които не пали - в смисъл някой път е сутрин, при първо палене за деня, друг път е вечер (днес например при 4-то палене за деня). В колата има достатъчно нафта. Свещите са сменени преди 2 месеца. Вчера сменихме горивния филтър. Преди няколко седмици провериха помпата в резервоара. Също някаква грешка на разпределителния вал беше изчистена вчера и съмненията ми са, че този датчик може би е сдал багажа? Ако е така - може ли да не пали само от време на време, или изобщо няма да пали?
                          Извинявам се за обяснението, но съм жена и може би половината неща не ги описвам правилно
                          Колежке, като въртиш на стартер, дори и да не пали, гледай оборотомера дали показва някакви обороти. Ако е повреден датчикът на коляновия вал, няма да отчита обороти. Ако показва обороти, проблемът може да е както с датчика на разпределителния вал, така и с куп други неща и си изисква диагностика. А кабелът ти е правилен. Просто или е дефектен или е пипана връзката на ЕКУ-то с диагностичната букса.
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Само че колежката изчезна от темата!
                            овчар

                            Comment

                            Working...
                            X